divendres, 12 de setembre del 2008

TIERRA Y SENTIMIENTO


Hace poco más de tres semanas que he vuelto de Marruecos, mi segundo hogar, el país que amo sincera y profundamente.

Muchas personas piensan que son los lazos familiares los que me llevan a apreciarlo tanto pero la verdad es que no es así.O mejor dicho, esta podría ser una de las razones, pero desde luego, no la principal.

La primera vez que visité el territorio magrebí , hace ya 17 años, me conmovió, me enamoró, me sedujo hasta el punto de no poder dejar de acudir a mi cita regularmente.

En Marruecos me siento en casa, en espacio conocido, cercano en muchos aspectos.


Cuando conduzco deTánger a Larache prefiero la carretera a la autopista para poder empaparme de esa fusión de colores: sus tierras rojizas y fértiles y ese mar Atlántico de playas semidesiertas que tanto me complace visitar.

Bajando por la costa hacia el sur, el olor a mar se va haciendo más profundo y penetrable.
En pocas partes del mundo encuentras la paz y el sosiego que te ofrecen estas playas.
Y al llegar a Casablanca, la majestuosa mezquita de Hassan II te da la bienvenida desde la misma playa.Es un espectáculo incomparable.

Essaouira no te deja indiferente, con sus tiendas artesanales y el bullicio del puerto al atardecer, o Xauen, pueblecito azul entre montañas...

Y como no, mi favorita... Marrakech, sencillamente maravillosa.
Ciudad hoy en día número uno en la mezcla de dos culturas ya que miles y miles de europeos han descubierto el encanto que ofrece esta joya de color ocre.
Conviven en armonía clasicismo y modernidad, oriente y occidente...sin recelo, sin desconfianza, con auténtico respeto.
Tomar un té a la menta bajo las palmeras de Marrakech es la mejor terapia contra el stres que llevábamos en nuestra maleta al bajar y que deberíamos abandonar allí.

Hace años que no bajo al sur, pero recuerdo con cariño mis aventuras por el desierto y las dunas de Merzouga con una nítida policromía de colores.
La relación con sus gentes es también otro detalle que me vincula al país.
Reconozco que el hecho de hablar bien francés y defenderme en árabe me ayuda a integrarme fácilmente entre los autóctonos pero es que su hospitalidad y alegría invitan a aprender su lengua y a entender mucho más su cultura, su filosofía de la vida...tan distinta a la nuestra.
Diversos rincones del planeta me hacen vibrar al visitarlos, pero los países del Magreb desencadenan una sensibilidad especial.

Conocer es entender, entender y aceptar la diferencia, lo que te lleva a un respeto primero y a un amor después por aquello que en un principio nos parece tan lejano.

Como siempre, me siento ciudadana del mundo.

¡Feliz comienzo de curso para todos!.

19 comentaris:

Striper ha dit...

no conec el Marroc pero parlas de ell amb molta emoció i carinyo i respecte.

Què t'anava a dir ha dit...

Si realment el que comentes és fantàstic

Anònim ha dit...

jo he estat 6 cops i torno any sí any no!t´entenc molt bé.petons cuca.

Anònim ha dit...

Sin duda, leyendote dan ganas de visitar Marruecos. Bseos.

Abedugu ha dit...

Da gusto comprobar el entusiasmo con el que hablas de ese país, está claro que representa mucho para ti.
Que pases un buen fin de semana.

Anònim ha dit...

nena quin blog! acabes d´escriure i ja tota aquesta gent.es veu que t´esperavem amb entusiasme.El Marroc el deixo per la jubilació, d´aqui 4 anys. una abraçada ben forta.

Maca ha dit...

No conozco nada del Magreb, pero a través de tí, me los imagino un poquito y estoy encantada.
Gracias por compartirlo
Un abrazo

Anònim ha dit...

Te agradezco que de vez en cuando escribas en castellano. Te expresas bien en esta lengua, muy bien de hecho.Por cierto, que Marruecos es un país de película.UN GEÓLOGO DE SEVILLA.

Anònim ha dit...

Hola reineta.Ara si que m has acabat de convencer,aquest hivern vaig al Marroc.Tenia els meus dubtes pero ha sigut llegir el teu esperat bloc iii xa xan m´he il.lumitat jeje.Un peto ben fort.

Anònim ha dit...

OHHHH.Que maco,ja era hora.Portava molts dies mirant el bloc i res ,per fi avui m´has dit que l´havies canviat i aqui estic.És un relax llegir com t´expreses quan parles del Marroc.Gràcies per compartir amb nosaltres aquesta sensació.Un peto ben fort

Anònim ha dit...

jo no he estat mai al marroc pero m'agradaria anar a tanger, m'agradaria fer un tour per alla.

Albanta ha dit...

Hola Estela! T'acabe de conèixer per un comentari que has deixat al meu blog, i m'ha encantat el que he trobat!
Sols he estat una vegada en Marroc, però m'has fet reviure el que vaig sentir alli!! És tal i com ho descrius.

Un petó maca.

Anònim ha dit...

quin amor per una terra que no és la teva. m´agrada i em commou.jo tampoc sóc d´enlloc i a l´hora sóc de tot arreu. a reveure maca.

garmir ha dit...

Hola Estela:
Jo al Marroc no hi anat, peró si a Egipte i és curiós la hospitalitat de la gent, com accepten viure amb poquets medis i.....semblen feliços.
La gastronomia a més als països arabs és molt semblant a la nostra, he tingut més problemes per menjar per exemple a Alemanya que no a Egipte.
Edmón.

Montse ha dit...

NO conec Marroc, la veritat es que m'agradaria anar-hi però al meu marit, li costarà.

Anònim ha dit...

em deixes sense paraules, i un consell, escriu més en castellà, ho fas supersuper

Anònim ha dit...

es un orgullo para nosotros leer esto.GRACIAS ESTELA.

maria varu ha dit...

Hola Estela gràcies per la teva visita.
¡Com m'ha agradat aquest article teu! Fa poc em van enviar un PPS sobre Xauen i en vaig quedar bocabadada, només coneixia aquest nom de fer cal•ligrafia a l'escola i ves per on en poc temps ja l'he vist en diferents llocs. La veritat es que m'ha nascut el desig de conèixer aquest lloc i més encara tal como tu expliques tot aquest recorregut que has fet.

Gràcies per acostar-nos-hi.

Una abraçada.

Anònim ha dit...

Estela! Soc la Cristina Maynau la teva veïna, per cert m'ha encantat aixó sobre el Marroc, ara em venen ganes d'anar-hi!
Bueno, estava buscant pel Google imatges de l'escola i m'ha sortit la teva, he volgut mirar havera què hi sortia i aquí estic!
Bueno, avui no estic gaire inspirada per comentar, adeu!

Att;~Cris*]