diumenge, 21 d’octubre del 2007

El noi no vol estudiar...i ara què?



Moltes vegades quan els adolescents arriben al batxillerat (o fins i tot abans) decideixen que no volen continuar estudiant, o simplement veuen que no se’n surten en els estudis que estan fent, per diferents motius, ja que cada noi/noia viu una problemàtica diferent.

Aquest és un moment dur per moltes mares i pares que veuen derrocar-se en un moment el castell d´ il·lusions de tenir un fill universitari.

Tenim la idea de que el nostre nen/nena tindrà millor vida si és enginyer, metge o psicòleg que no pas si fa de fuster, electricista o carnisser.
Ja de petits els mirem i pensem que ens sentirem molt orgullosos d´ ells el dia que acabin una "bona" carrera.

Hi ha diversos motius que ens porten a pensar d´ aquesta manera:
1.Social. Aquell que té una carrera universitària té un nivell cultural superior i això fa que se’l respecti més.

2.La tendència a pensar que el seu futur econòmic serà més benestant.

3.Els nois i noies trempats són els que continuen estudiant batxillerat i universitat i els que no se’n surten se’n van a treballar.

Pensant així ens equivoquem. Aquests pensaments son erronis en molts casos.

Els joves han de tenir autonomia per escollir el que volen estudiar i sentir-se motivats amb aquests estudis, i si això suposa anar a cicles formatius o a qualsevol altre tipus d´ estudi no universitari, hauríem de mirar de respectar i comprendre les seves decisions.
Si no ho fem així s´ acaben desanimant de veritat i aleshores sí que busquen qualsevol feina que per la seva inexperiència i joventut sol ser mal pagada.

Per tant, intentem comprendre i orientar bé els nostres fills.

Bona castanyada.!


22 comentaris:

Anònim ha dit...

A mi em va passar Estela, la meva filla va acabar segon de batxillerat fa dos anys i va suspendre, ara fa cicles formatius a Palafrugell i està feliç, però també és una realitat que al principi el meu home i jo ens vam desmoronar.Una realitat evident.Ara estem contents.feliç tots sants.

Anònim ha dit...

és ben cert el que dius, però si tens temps entra en el blog de la Bassa que ja us està posant a parir als de ciu d´una manera ironica i això que tú la tens per amiga,d´aquest tipus d´amiga no em voldría jo...millor els enemics.Això sí, dels teatres que va fer en Margall en passats plens no hi parla...curiós.

zel ha dit...

Raó de la bona; Estela, però jo, que m'hi trobo, voldria que el meu fill accedís a estudis superiors, i que els tingués, penso que l'accés a la possibilitat de veure un altre món educacional és bona i enriquidora, i en tot cas, el treball sempre l'esperarà, o no, que de tot hi ha al món. Estem vivint el món del saber per a tots, s'ensenya a qualsevol nivell i la informació és essencial. Llavors, tot això que es perden, i ho penso de veritat. Bons quilos de més!

Anònim ha dit...

Hola reina,tens molta rao amb el que dius,jo com a mare d´un noi de 17 anys penso que han de estar motivats per continuar estudiant.Pensa que el meu fill no volia saber res de res ni de llibres ni de colegis i sort de una mestre que el va aconsellar ara esta estudian i li va força be.Estem molt contens.Un peto

Anònim ha dit...

estela tens tota la raó i em penso que això ho hauríem de tenir clar tots. penso que deus ser una bona mestra, ja que els temes d´educació que toques s´acosten molt a la meva pedagogia educacional. En quant a la Dolors Bassa, jo no faria cas de comentaris de mal gust, si sou bones amigues millor que millor.una abraçada.

Anònim ha dit...

desde luego es un tema fastidiado, uno tiene en la cabeza sus ideas y no siempre es fácil para el padre aceptar que las de su hijo no coincidan con las suyas y que a fin de cuentas es decisión del hijo

dios nos pille confesados cuando los míos lleguen a esa edad


un abrazo

:-)

amor

Anònim ha dit...

r.r.s., la Bassa em sembla que no et posa a parir a tu Estela, en el seu blog explica un fet que va passar en el darrer ple.
Els teatres d'en Margall?
Ella és del grup d'en Margall?
Havia vist els teatres en la passada legislatura?
r.r.s no confonguis la gimnàstica amb la magnesia i com molts sabem si no t'atreveixes a posar ni el nom no cal que opinis.

Anònim ha dit...

realment aquesta etapa amb els fills d´aquestes edats és durísima per tothom, per ells i per nosaltres,pels estudis, per les surtidesde nit per les drogues ...per tot.quin patiment.

Karim Sabni el Garraf ha dit...

Un tema molt interessant, ho estic visquen jo mateix la meva germana de 14 anys no vol estudiar ni saber res del estudis , vol aprendre perruqueria i ara em trobo que el sistema no ofereix alternatives a la educació obligatòria si deixes els estudis et perds i tampoc es una solució i la única resposta que trobes es : “ HAS D’OBLIGAR AL MENOR A ANAR AL COLE ” i entrar en la dinàmica de l’obligació amb el menor no porta molt lluny i a mes si es adolescent... la veritat es que a part de que la proposta educativa ha deixat de ser atractiva per una gran part dels nostres fills i filles... no hi ha ni mitjans ni alternatives ...

Estela ha dit...

Marina ja ho recordo, ho vas passar realment molt malament, però veus!!ara esteu molt bé.
RRS : no se ni qui ets però només puc dir que la Dolors i jo som amigues des de fa molts anys i la nostra amistat és sincera, pesi a qui pesi.
Zel, totalment d´acord a més sabem més ens adonem que no sabem res.petonets.
Rosa ja saps que celebro al teu costat els èxits dels teus dos fills.
Amor segur que quan arribis ho faràs molt bé.
Anna gràcies per les teves paraules.una abraçada.
Gràcies a tots per passar pel meu blog.

Anònim ha dit...

Estela,Dolors Quines dones!No sabeu com admiro a la gent com vosaltres.

Striper ha dit...

Sempre voldriem el maxim d'estudis per als fills .i que tants ho deixin no sera un fracas del sistema educatiu ?

Anònim ha dit...

A j.c.
A mi em sembla que hauríeu tots els polítics de ser més sensats. La teva amiga Dolors diu coses que no són veritats, ERC ha incomplert la promesa electoral d'assignar a solidaritat i cooperació el 0,7% i aixó és una veritat com un temple. Agradi a qui agradi. I facin el teatre que facin.

Anònim ha dit...

gracies per els teus consells i paciencia cuan parlem de la educacio dels meus fills,a vegades ho necesito ,tu em fas veure les coses d un altre punt de vista perque coneixes als nens. un petonas ben fort.

Anònim ha dit...

Estela,
M'agrada molt el teu bloc tot i que vaig votar a UPM. Segurament ara no hi tornaria perqué no m'han agradat gens algunes coses.
Endevant amb el bloc, i espero que els de CiU feu una bona oposició.
Vigileu amb l'ex-directora del Guillem, no és de fiar.

Anònim ha dit...

La Cati M.es una persona rectissima amb molt de geni i aixo no agrada a tothom.
Anna.

Anònim ha dit...

la cati no agrada a ningú , ni d upm ni d´esquerra ni de ciu, és impresentable i antipàtica.

Anònim ha dit...

estela ets una noia genial,tens una sensibilitat i lleialtat digne de recordar.Jo, personalment t´admiro moltíssim.Segueix així preciosa.una abraçada.

Estela ha dit...

Karim totalment d´acord amb el que exposes.Falten recursos a més a més.
Rosa i Miquel gràcies per les vostres paraules.
En quant a la gent que es dedica a criticar a persones dins del meu espai us agrairia una actitud més correcta, madura i educada.gràcies.

Anònim ha dit...

estela, ets tú la que pensa passar a upm-esquerra?si ho fas tindrias més bon gust ja que amb aquest impresentable den Negre no fareu res.I si es un altre fes públic qui és, ja que en negre diu i amaga la pedra.

Anònim ha dit...

en carles diu que a algú li han proposat però que aquest ha dit que no, així que no se sap de que va.a més diu regidor no regidora, no?

Anònim ha dit...

Nosaltres creiem que els nens tenen que estudiar aixo es clar ,peró tambe tenen que disfrutar el seu temps lliure.